Ekoenergia - jak być przyjaznym dla środowiska?

20 sierpnia 2009, 13:42

Rozliczenie centralnego ogrzewania

W mieszkaniu, w którym mieszkam, rozliczanie kosztów centralnego ogrzewania odbywa się za pomocą podzielników ciepła. Dziś wyciągnąłem ze skrzynki list z rozliczeniem za sezon grzewczy 2008/2009.

W październiku pisałem tu na blogu, że zainstalowałem dwa programowalne (inteligentne) termostaty. Dziś mogę z całą odpowiedzialnością stwierdzić, że zwróciły się już w pierwszym sezonie grzewczym. I jeszcze mi zostało parę groszy oszczędności.

Okazało się bowiem, że mamy nadpłatę w wysokości 119,75 PLN. O ile dobrze pamiętam, termostaty kosztowały ok. 80 PLN -- więc niecałe 40 PLN zostaje nam w kieszeni.

A komfortu przy tym nie straciliśmy ani trochę. :)

9 komentarzy:

Unknown pisze...

zaraz miesiac stuknie a tu nic nowego :(

Anonimowy pisze...

a czy takie termostaty można zainstalować w zwykłym kaloryferze takim jak w bloku tzn kaloryfer mam podłączony do rury z ciepłem a między nimi jest tradycyjne "pokrętło" ???

Anonimowy pisze...

a to jeszcze ja :) bo na zdjęciach jak widze jest to instalowane na końcu kaloryfera, ja na końcu kaloryfera mam taką dużą "śrube" to tam się instaluje ? a co się robi ze starym regulatorem między rurą a kaloryferem ?

Krzysztof Lis pisze...

@Anonimowy: o ile masz przy grzejniku zawór termostatyczny (taki z dużym pokrętłem), to na pewno. Jeśli masz zwykły zawór, wtedy nie jestem pewien. U mnie przecież te zawory są właśnie w bloku. :)

presscontent.pl pisze...

Haha! Super tekst! 

magicwebsite.pl pisze...

Podoba mi się twój styl.

Mirosław pisze...

Dawno tak fajnego bloga nie widziałem :)

randkuj.my pisze...

Gratulacje dla autora tego wpisu!

dieta pudełkowa warszawa od jutra pisze...

świetny wpis

Prześlij komentarz