Ekoenergia - jak być przyjaznym dla środowiska?

8 kwietnia 2009, 12:38

To bedzie lato z OZE

Wszystko wskazuje na to, że najbliższe półrocze (a przede wszystkim lato) upłynie mi pod znakiem walki z odnawialnymi źródłami energii.

Zacząłem już kupować elektrownię słoneczną -- na razie kupiłem pierwszą partię ogniw fotowoltaicznych. Na razie będzie jeździć w moim samochodzie kempingowym, bo tylko tu mi póki co jest potrzebny prąd z OŹE. Docelowo będzie zamontowane w moim domu.

Przymierzam się do budowy turbiny wiatrowej z pionową osią obrotu. Wirnik Savoniusa typu "dwie beczki". Prosta do wykonania, działa nieźle przy niskich prędkościach wiatru, nie jest specjalnie droga. Sama turbina, rzecz jasna. Bo jak zobaczyłem ile kosztują magnesy do wykonania alternatora, to się trochę przeraziłem. Jedna sztuka kosztuje 20 PLN a potrzeba ich aż 16!

Chcę też zbudować kilka kolektorów słonecznych w różnych wariantach, wedle różnych projektów. Dość dawno temu kupiłem używany panel grzejnika, trzeba go tylko wsadzić w obudowę i podłączyć. Poza tym chciałbym zrobić dwa kolektory od podstaw, z blachy i z plastiku... :) Potem trzy kolektory ustawimy obok siebie i będziemy porównywać ich skuteczność.

Planuję też budowę prostej biogazowni. Bo uważam, że prosta przydomowa biogazownia to doskonała metoda na utylizację biodegradowalnych odpadów a jednocześnie produkcję wygodnego w użyciu paliwa gazowego -- biogazu.

Przymierzam się też do zbudowania generatora gazu drzewnego, ale jest on na końcu mojej listy, bo to będzie najbardziej kłopotliwe przedsięwzięcie.

Na całe szczęście mam dużo urlopu oraz ojca i teścia chętnych do pomocy. :)

0 komentarzy:

Krzysztof Lis pisze...

Czy naprawdę nikt nie ma nic do powiedzenia na temat tego tekstu? :)

Prześlij komentarz