Ekoenergia - jak być przyjaznym dla środowiska?

3 lutego 2008, 16:41

Domowe źródło prądu

Ostatnio sporo czytam na temat odnawialnych źródeł energii elektrycznej dla domu. Zwłaszcza na temat turbin wiatrowych... I wymyśliłem sobie, że zbuduję sobie jakąś małą turbinę wiatrową.

W internecie można znaleźć mnostwo planów budowy takich urządzeń. Mnie się spodobała zwłaszcza jedna, z pionową osią obrotu. Jej wirnik buduje się z... plastikowej butelki po napojach! Fakt, nie ma ona dostatecznej mocy by zasilić nawet żarówkę, ale jedną diodę LED powinna. Niech to będzie dla mnie dobry punkt wyjścia do budowy czegoś większego w przyszłości... :)

Na razie zamówiłem magnesy neodymowe, mam zapłacić za komplet 50 PLN. Na razie nie dostałem mailem nawet potwierdzenia złożenia zamówienia, więc mam wrażenie, że będę musiał poszukać innego sklepu...

0 komentarzy:

Krzysztof Lis pisze...

Czy naprawdę nikt nie ma nic do powiedzenia na temat tego tekstu? :)

Prześlij komentarz