Ekoenergia - jak być przyjaznym dla środowiska?

2 lipca 2009, 18:58

Zaczalem budowe kolektora slonecznego

Razem z ojcem zaczęliśmy budowę taniego kolektora słonecznego. Pięć dwuipółmetrowych odcinków rurki miedzianej o zewnętrznej średnicy 12mm, jeden dwuipółmetrowy odcinek rurki o średnicy zewnętrznej 22mm, dziesięć trójników, dziesięć przekładek redukcyjnych, dwie końcówki z gwintem, dwa nyple. Tniemy, lutujemy, wymiennik ciepła będzie jak się patrzy. :)

Wyjdzie nam kolektor o wymiarach z grubsza 2,5x1,5 metra, czyli niemal 4m² powierzchni absorbera. Ciekawe jaką moc osiągniemy...

9 komentarzy:

Anonimowy pisze...

A zdjęcia będą?

Krzysztof Lis pisze...

Będą i zdjęcia i dokładny opis całej procedury.

Anonimowy pisze...

no to czekamy :)

wichura327@wp.pl pisze...

PANIE LISIE KOZIOŁEK SIE KŁANIA I CZYTAJĄC ROZWAZA.MYŚLAŁEM O KOLEKTORACH WŁASNEJ PRODUKCJI ,I NASUWAŁ MI SIĘ PEWIEN POMYSŁ,MIANOWICIE ODPOWIEDNIO WYMIERZONE ODLEGŁOŚCI RÓREK POLUTOWANYCH NA ODLEGŁOSĆ DOBRANĄ DO SZEROKOŚCI FALI PŁYTY ETERNITU FALISTEGO WYKLEJONEGO FOLIĄ ALU. JAKO LUSTRO WKLĘSŁE I ODPOWIEDNIO UŁOŻONA WĘŻOWNICA CHODZI O WYSOKOŚĆ NAD LUSTREM W TEN SPOSÓB ZEBY ZGRAC OGNISKOWĄ FALI ETERNITU ABY ODBIJAŁA JAK NAJWIĘKSZĄ POWIEŻCHNIA OD TYŁU 9LUSTRA DODATKOWO PROMIENIOWANIE PRZEDNIE,BEZPOŚREDNIE ODPOWIEDNIO WYIZOLOWANA KASETA PODWOJNE SZKŁO I TO PODŁĄCZONE ZE ZBIORNIKIEM BUF. POWIEDZMY 2000 L, BO JA AKURAT MAM TAKI NA PODWÓRKU TYLKO BRAK MI CZASU NA REALIZACJĘ POMYSŁU.CÓŻ PAN NA TO ?,POWIEM TO TYLKO MOJA TEORIA NIE MAM ZADNEGO WYKSZTAŁCENIA W TYM KIERUNKU TYLKO ZWARIOWANE POMYSŁY TAK TWIERDZI MOJA ZONA.

Krzysztof Lis pisze...

@wichura327: myślę, że to strata powierzchni. Działałaby bowiem tylko mniej niż połowa powierzchni eternitu. Z wypukłej części nie dałoby się nic uzyskać. Z wklęsłej też nie całość, bo przecież ona ma bardziej kształt sinusoidy a nie paraboli, która dobrze skupia promienie słoneczne.

Bartek pisze...

Super blog do poczytania w wolnej chwili!

Bodzio pisze...

Zainteresował mnie bardzo ten wpis! Nie zatrzymuj się i rób swoje.

presscontent.pl pisze...

ciekawy wpis! postaram się wchodzić tutaj częściej

coolklima pisze...

Artykuł bardzo dobry ! zresztą jak zawsze :)

Prześlij komentarz