Artykuł komercyjny zgodny z etyką blogvertisingu.
Nie jestem jeszcze przedsiębiorcą, więc jak na razie ten problem nie dotyka mnie wprost. Nie mam potrzeby reklamować swoich usług, bo nie wykonuję żadnych usług. Ale lubię za to śledzić nowości ze świata odnawialnych źródeł energii, biopaliw i zagadnień powiązanych. Z tego powodu ciekawią mnie oferty firm, które się tym zajmują. Lubię wiedzieć, ile mniej więcej kosztuje instalacja przydomowej oczyszczalni ścieków dla pięcioosobowej rodziny, bo taki wydatek będę musiał za kilka lat ponieść. Lubię wiedzieć, jakie są ceny drewna opałowego, bo głównym źródłem ciepła w moim domu będzie kominek.
Gdzie więc szukać takich ofert? Gdzie się promować, będąc przedsiębiorcą o takim profilu działalności?
W serwisach ogłoszeniowych, rzecz jasna!
Szkoda tylko, że większość z tych serwisów jest kompletnie nieprzystosowana do tego celu. Owszem, można opublikować w nich prawie każdy rodzaj ogłoszenia. Ale najczęściej nie ma odpowiednich kategorii, żeby móc to ogłoszenie w jednej z nich umieścić. Kiepski podział ofert na kategorie uprzykrza poszukiwanie ofert potencjalnemu inwestorowi i zmniejsza szansę, że oferta firmy zostanie zauważona.
Podstawowym serwisem ogłoszeniowym dla wielu z nas jest Allegro. Serwis powstał kilka lat temu jako serwis aukcji internetowych, do sprzedawania swoich kolekcji i niepotrzebnych przedmiotów. Dziś większość ofert wystawiana jest przez sprzedawców i usługodawców, często nawet bez możliwości licytowania ceny. Ale przyznać trzeba, że serwis ten jest ukierunkowany głównie na sprzedaż towarów a nie usług, co nieco utrudnia życie zarówno firmom jak i ich potencjalnym klientom.
Ostatnio poznałem serwis ogłoszeniowy ukierunkowany właśnie na usługi - favore.pl.
Na pierwszy rzut oka wydaje się być kolejnym zwykłym serwisem ogłoszeniowym. No, może trochę bardziej atrakcyjnym wizualnie. Ale dopiero wystawianie własnej oferty ujawnia pełne możliwości serwisu!
Co więc tam można poustawiać?
- Jednostkę sprzedawanej usługi / towaru (np. minuta opalania w solarium, miesiąc abonamentu, wykonanie jednostkowego projektu, kilogram sprzedawanego ekogroszku).
- Miejsce realizacji usługi (na miejscu, czy u klienta).
- Sposób akceptowanej płatności.
- Godziny, w których pracuje biuro i w których można się z nim kontaktować.
- Wyprzedzenie, z jakim trzeba rezerwować wykonanie usługi.
Jeśli więc Twoja firma oferuje jakieś usługi z branży odnawialnych źródeł energii, oczyszczania ścieków, projektowania i wykonywania instalacji grzewczych, zarejestruj się, póki jest tam mało firm właśnie z tych branż. :)
0 komentarzy:
Czy naprawdę nikt nie ma nic do powiedzenia na temat tego tekstu? :)
Prześlij komentarz