Ekoenergia - jak być przyjaznym dla środowiska?

11 stycznia 2007, 10:44

Dlaczego chciałbym jeździć na biopaliwach?

Jeśli ktoś myśli, że ja czy większość innych kierowców chciałoby jeździć na biopaliwach, bo są świadomi ekologicznie i bliski jest im los natury, jest w błędzie! Większość prywatnych kierowców i wszyscy przedsiębiorcy myślą portfelem a nie sercem, patrząc jedynie na ceny paliwa widoczne na stacjach.

Biopaliwa będą konkurencyjne jedynie wtedy, gdy będą tańsze. Tyle się słyszy o tym, że są (mogą być?) szkodliwe dla silników, nikt rozsądny nie będzie ryzykować ich uszkodzenia tylko po to, by wyemitować mniej CO2.

Ja raz zatankowałem B20, czyli olej napędowy z 20% domieszką biodiesla, bo był zauważalnie tańszy od normalnej ropy. Dwa razy też próbowałem jeździć na oleju roślinnym, ale jako że te eksperymenty mi się nie udały, zarzuciłem ten pomysł, choć olej roślinny jest o co najmniej 50-70 groszy tańszy na litrze od napędowego.

0 komentarzy:

Krzysztof Lis pisze...

Czy naprawdę nikt nie ma nic do powiedzenia na temat tego tekstu? :)

Prześlij komentarz